Doelstellingen

De Historische Vereniging Hoogblokland Hoornaar en Noordeloos is opgericht in 1984 en heeft ten doel:

• het wekken en onderhouden van belangstelling voor de geschiedenis van Hoogblokland, Hoornaar en Noordeloos;
    • het verrichten van historisch onderzoek en inventarisatie mbt bovengenoemd gebied;
    • het aanleggen, beheren of laten beheren van collecties van oudheidkundige of volkskundige voorwerpen;
    • het behoud en beschermen tegen aantasting in de ruimste zin van karakteristieke historisch gegroeide bebouwing, alsmede de landschappelijke waarde van bovengenoemd gebied.

Deze doelstellingen trachten wij te bereiken door:

• het organiseren van lezingen, excursies en exposities;
    • het uitgeven van een verenigingsblad;
    • het uitgeven van boeken;
    • het deelnemen in overkoepelende organisaties;
    • het verzamelen en beheren van oudheidkundige voorwerpen;
    • het bijhouden van een fotoarchief.

Lidmaatschap

Onze vereniging heeft meer dan 300 leden. Spreken onze doelstellingen u aan, word dan ook lid.

U ontvangt dan 2 x per jaar ons verenigingsblad en u heeft gratis toegang tot onze lezingen (5 of 6 per seizoen). U kunt daarnaast gratis boeken lenen uit het bezit van de vereniging (meer dan 200).

Een lidmaatschap kost € 15,00 per jaar. Aanmelden kunt u door een mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..">Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Vermeld in uw mail a.u.b. uw exacte naam en adres. U ontvangt dan van ons op korte termijn een bevestiging van uw lidmaatschap.

Het bankrek.no. van onze vereniging is: NL 77 RABO 0346 3200 97.

Bestuur:

dhr. P. Baan (voorzitter)
Giessenland 59, 4223 MZ  Hoornaar, tel. 0183-581654

mw. M.J. Pellikaan-Verheij (secretaris)
Dorpsweg 104, 4221 LK  Hoogblokland, tel. 0183-561295

mw. M. Wallaard-den Oudsten (penningmeester)
Van Brederodestraat 2, 4225 RD  Noordeloos, tel. 0183-582975

dhr. K. Verbaan (vice-voorzitter)
Noordzijde 118, 4225 PM  Noordeloos

mw. M.J. van Genderen-Wallaard
Noordzijde 14, 4225 PG  Noordeloos

dhr. T. van der Ham
M. Trappenburgstraat 13, 4225 RM  Noordeloos

mw. A.M. Mollema
Oudendijk 5, 4223 NL  Hoornaar

Redactie verenigingsblad:

Voor aanleveren kopij/informatie:
mw. A.M. Bode-Huizer, Doetseweg 69, 3381KE Giessenburg, tel.: 0184-652560.
In de redactiecommissie hebben verder zitting: dhr. J.P. Wallaard, dhr. W.H. Slob en mw. G. den Braven-Naaktgeboren.

Beheerscommissie:

De beheerscommissie houdt zich bezig met het restaureren, onderhouden en catalogiseren van onze oudheidkundige voorwerpen, boeken en kleding. Iedere woensdag (behalve de eerste en de laatste woensdag van het jaar) is de beheerscommissie aan het werk in ons verenigingsgebouw aan de Noordzijde 3 te Noordeloos. U kunt tussen 9.00-12.00 uur en 13.30-16.00 uur terecht om een kijkje te nemen of om oude spullen af te geven.
In de beheerscommisie hebben zitting: dhr. P. Baan, dhr. A.A. van Dam, mevr. M.J. van Genderen-Wallaard, dhr. W.A.T. van der Ham, dhr. B. de Jong, dhr. M. Mollema en dhr. A. Wallaard.

Fotocommissie:

Indien u foto's heeft uit ons werkgebied dan willen wij die graag inscannen en toevoegen aan ons fotoarchief.
In de fotocommissie hebben zitting:
dhr. K. Klein (Hoogblokland), dhr. W. van der Ham (Hoornaar) en dhr. H. Hoffman (Noordeloos).

Meld u aan voor onze nieuwsbrief