Lezing Art Nouveau
Lezing Eet!verleden
vrijdag 12 april
Excursie Hattem

Op vrijdag 12 april a.s. gaan we met onze leden - met de bus - op excursie naar Hattem.
Op het programma staan o.a. het Bakkerijmuseum (met demonstratie, museumbezoek en bakkerslunch) en een stadswandeling door historisch Hattem. Voordat we weer in de bus stappen, is er ook vrije tijd in Hattem. Onderweg zullen we halverwege ergens stoppen om pannenkoeken te eten.

Hattem bakkerijmuseum

Extra informatie over Hattem en het Bakkerijmuseum:
Hattem - Hattem is een Hanzestad en gemeente aan de noordrand van de Veluwe. Het stadje wordt omstreeks 800 voor het eerst in de geschiedschrijving genoemd. Hattem kreeg zijn stadsrechten in 1299 van graaf Reinoud I van Gelre. Er zijn veel bezienswaardigheden, zoals de resten van een kasteel, de Dikke Tinne, molen van Fortuin, de Grote Kerk. Genoeg voor een leuke rondleiding door het goed bewaarde stadje. Momenteel heeft Hattem ongeveer 12.000 inwoners.
Bakkerijmuseum Hattem - Het Nederlands Bakkerijmuseum in Hattem is met drie panden en een tunnel onder de straat, het grootste en meest veelzijdige Bakkerijmuseum van ons land. In dit belevingsmuseum loopt u door de geschiedenis van brood en banket. Het museum vertelt de geschiedenis van de bakkerij van de prehistorie tot aan nu.