woensdag 30 januari 20:00 - 22:00
ALV + film (van Wout Slob)
Lezing Art Nouveau
Lezing Eet!verleden
vrijdag 12 april
Excursie

De Historische Vereniging Hoogblokland Hoornaar en Noordeloos is opgericht in 1984 en heeft ten doel:

• het wekken en onderhouden van belangstelling voor de geschiedenis van Hoogblokland, Hoornaar en Noordeloos;
    • het verrichten van historisch onderzoek en inventarisatie mbt bovengenoemd gebied;
    • het aanleggen, beheren of laten beheren van collecties van oudheidkundige of volkskundige voorwerpen;
    • het behoud en beschermen tegen aantasting in de ruimste zin van karakteristieke historisch gegroeide bebouwing, alsmede de landschappelijke waarde van bovengenoemd gebied.

Deze doelstellingen trachten wij te bereiken door:

• het organiseren van lezingen, excursies en exposities;
    • het uitgeven van een verenigingsblad;
    • het uitgeven van boeken;
    • het deelnemen in overkoepelende organisaties;
    • het verzamelen en beheren van oudheidkundige voorwerpen;
    • het bijhouden van een fotoarchief.

Onze vereniging heeft meer dan 300 leden. Spreken onze doelstellingen u aan, word dan ook lid.

U ontvangt dan 2 x per jaar ons verenigingsblad en u heeft gratis toegang tot onze lezingen (5 of 6 per seizoen). U kunt daarnaast gratis boeken lenen uit het bezit van de vereniging (meer dan 200).

Een lidmaatschap kost € 15,00 per jaar. Aanmelden kunt u door een mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Vermeld in uw mail a.u.b. uw exacte naam en adres. U ontvangt dan van ons op korte termijn een bevestiging van uw lidmaatschap.

Het bankrek.no. van onze vereniging is: NL 77 RABO 0346 3200 97.

Bestuur:

dhr. K. Verbaan (vice-voorzitter)
mw. M.J. van Genderen
mw. A.M. Mollema
dhr. A. van der Haven

Redactie verenigingsblad:

Beheerscommissie:

De beheerscommissie houdt zich bezig met het restaureren, onderhouden en catalogiseren van onze oudheidkundige voorwerpen, boeken en kleding. Iedere woensdag (behalve de eerste en de laatste woensdag van het jaar) is de beheerscommissie aan het werk in ons verenigingsgebouw aan de Noordzijde 3 te Noordeloos. U kunt tussen 9.00-11.00 uur en 13.30-15.00 uur terecht om een kijkje te nemen of om oude spullen af te geven.

Fotocommissie:

Indien u foto's heeft uit ons werkgebied dan willen wij die graag inscannen en toevoegen aan ons fotoarchief.

RT @ADrivierenland: Volgens de hoogleraren is Nederland in 2016 ontsnapt aan een ramp vergelijkbaar met de instorting van de Morandibrug in…

RT @RickdenBesten: Het burgerpanel groeit als kool: bijna 550 leden al! Vandaag de derde enquête. Nog geen lid van het Burgerpanel? Ga dan…

RT @GeurtMouthaan: 🔥 Met een verhandeling over geluk hebben bij het maken van een foto, de gespreksavond over De Put, een koninklijk bezoek…

Meld u aan voor onze nieuwsbrief