zaterdag 23 maart 11:00 -
Jubileumdag

---------------------------------------------------------------------------------
Een eeuw dorpshuizen in Hoogblokland

De geschiedenis van DOVA, Het Mosterdzaadje, De Hoeksteen en Den Hoek.
Auteurs: Gerrie den Braven-Naaktgeboren, Koos Klein en Claas van Kuilenburg (2020)
€ 15,00 (exclusief verzendkosten)
Voorkant

Het avondmaalsbord van Hoogblokland

Auteur: Claas van Kuilenburg (2019)

Avondmaalsbord

In 1703 schonk een Haags echtpaar een zilveren avondmaalsbord aan de kerk van Hoogblokland. Wie waren deze mensen? En wat hadden zij met Hoogblokland van doen? Dit boekje geeft antwoord op die vragen.

Zes Molens20

De Zes Molens

Auteur: Ing. J. den Besten

€ 9,50 (exclusief verzendkosten)

Dit boek beschrijft de zes molens in de polder "Het Land der Zes Molens" rondom Hoornaar.

___________________________________________________________________________

Voorkant Zo druk als een klein baasje
Zo druk als een klein baasje

Auteurs: Kees den Braven, Gerrie den Braven-Naaktgeboren, Kees Gelderblom, Bas Schakel, Wout Slob en Jan Wallaard. Redacteur: Jenny Mollema-Gons.

€ 15,00 (exclusief verzendkosten)

Terugblik op (bijna) verdwenen middenstanders en ambachtelijke bedrijven in een deel van de 20e eeuw in de dorpen Hoogblokland, Hoornaar en Noordeloos.
In dit boek komen de circa 140 winkels en ambachtelijke bedrijven, zoals die - puttend uit de herinneringen van familieleden of vroegere dorpsbewoners - in de vorige eeuw in Hoogblokland, Hoornaar en Noordeloos werden aangetroffen aan bod. Het gaat dan om bedrijfjes die al ver voor de Tweeede Wereldoorlog in onze dorpen aanwezig waren, maar ook om een zaak die pas na die tijd werd gestart. Het boek bevat korte verhalen en veel foto's.

___________________________________________________________________________

Hoe het vroeger was, een greep uit het verleden van de drie kerkdorpen Hoogblokland Hoornaar Noordelooshoehetvroegerwas

J. Roodhorst

€ 10,00 (exclusief verzendkosten)

Een boek dat op een goed leesbare wijze de geschiedenis van Hoogblokland, Hoornaar en Noordeloos beschrijft waardoor ook de jeugd kennis kan nemen van de historie van hun dorp en omgeving.
Het boek heeft bijna 300 bladzijden en de teksten zijn rijk geïllustreerd met meer dan 200 foto's. Dit maakt het boek tot een prachtig kijk-, lees- en naslagboek .

clip image002

Geschiedenis van Noordeloos en Overslingeland

M.W. Schakel

€ 7,00 (exclusief verzendkosten)

clip image002 0000

Overslingeland, een buurtschap

M. Mollema en J. Mollema-Gons

€ 10,00 (exclusief verzendkosten)

In dit boek wordt een levendig beeld geschetst van het leven en werken van mensen in een buurtschap in de Alblasserwaard.
Een portret van een typisch Nederlandse samenleving met een schat aan genealogische gegevens. De vele foto's maken "Overslingeland" tot een gevarieerd kijk- en leesboek.

clip image002 0001

Drie Dorpen in Oorlogstijd

Historische vereninging Hoogblokland, Hoornaar en Noordeloos

€ 11,50 (exclusief verzendkosten)

Hoornaar in oude ansichten

Historische vereninging Hoogblokland, Hoornaar en Noordeloos

Dit boek is uitverkocht.

Een eeuw veranderingen in Hoornaar

€ 5,00 (exclusief verzendkosten), 3 boeken voor € 10,00

clip image002 0004

In dit boekje zijn een aantal kenmerkende oude foto's van Hoornaar samengebracht en zijn ernaast recent genomen foto's afgedrukt, die zoveel mogelijk vanuit hetzelfde standpunt zijn genomen. De veranderingen in het dorp worden op deze wijze zeer duidelijk in beeld gebracht. Zo is er een boekje ontstaan dat een beeld geeft van de veranderingen in een klein dorp door de jaren heen. Een tijdsdocument dat bij een ieder die dit dorp en deze streek een warm hart toedraagt niet in de boekenkast mag ontbreken.

Een eeuw veranderingen in Noordeloos

€ 5,00 (exclusief verzendkosten)

Dit is het tweede deel in de reeks "Een eeuw veranderingen in...."

Een Eeuw veranderingen in Hoogblokland

clip image002 0005eeuwvveranderingenhb

Verder hebben wij nog in de verkoop:
'Noordeloos in vroeger tijden' (voor 10 euro).

Alle prijzen zijn exclusief verzendkosten.

Het verenigingsblad verschijnt 2 maal per jaar.

Heeft u vragen over of ideeën voor kopij, neem dan contact met ons op:

Overzicht van artikelen 1984 t/m 2015

Subcategorieën

Meld u aan voor onze nieuwsbrief