Op vrijdag 25 september 2015 gingen we met totaal 39 leden op excursie naar Waterloo 1815, onze eerste buitenlandse excursie. De plaats Waterloo ligt tegenwoordig in BelgiĆ«, maar lag destijds in de Zuidelijke Nederlanden.

Op 18 juni 1815 - 200 jaar geleden - werd Napoleon Bonaparte bij Waterloo definitief verslagen. Een citaat van de hertog van Wellington aan zijn zegevierende soldaten: 'Behalve een verloren slag, ken ik niets droeviger dan een gewonnen slag.'

Op het programma stond o.a. een rondleiding o.l.v. een gids, daarna kon op eigen gelegenheid worden rondgekeken in het Memoriaal, op de heuvel en bij het Panorama. Ten slotte brachten we een bezoek aan de hoeve van Hougoumont. Onze leden hebben met elkaar een heel fijne en bijzondere dag beleefd in Waterloo.

Waterloo 1815