Geen evenementen

bassa

Op woensdag 30 maart 2016 verzorgde dhr. René van Duist een lezing over Waterloo.

De overwinning van de geallieerde legers - onder leiding van Wellington en Blücher - op de Fransen betekende het definitieve einde van de heerschappij van Napoleon. Naast de veldslagen die op 16 en 18 juni 1815 plaatsvonden, belichtte de heer Van Duist in deze lezing de voorgeschiedenis, de deelnemers, de uniformen, de wapens, de strategie en tactiek. Ook de omvangrijke nasleep van de slag en de legenden die zijn ontstaan over Waterloo kwamen aan de orde. De heer Van Duist illustreerde zijn verhaal met slides en met originele attributen en documenten, die in de pauze en na afloop bekeken konden worden.

Dhr. René van Duist is historicus. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met regionale geschiedenis en krijgsgeschiedenis. Al van jongs af aan is hij geïnteresseerd in geschiedenis, met Napoleon, de Eerste en Tweede Wereldoorlog als speciale belangstellingsterreinen. Dhr. Van Duist was ook een aantal jaren bestuurslid van de Historische Kring Tussen Rijn en Lek.

Waterloo 1815
Deze lezing vond plaats in het Dorpshuis van Noordeloos, M.J. Veder van Hobokenstraat 15b, 4225 RA Noordeloos.

Voor 15 euro per jaar worden u en uw huisgenoten lid van onze vereniging