L1410117 bewerkt

In aansluiting op de lezing van woensdag 28 september 2016 was het thema van het tafereel bij onze kraam op de Fokveedag te Hoornaar op 1 oktober 2016: voedselconservering.
Er werden boontjes gehaard en gebroken, snijbonen door de snijbonenmolen gehaald, stoofpeertjes bereid op een petroleumstel en appeltjes geschild. Op de foto ziet u v.l.n.r. onze bestuursleden Gerrie, Marja en Mirjam in actie in ons tafereel.

L1410117

Verder waren wij op de Fokveedag traditiegetrouw aanwezig met onze boekenkraam en kon er een rebus worden opgelost. De goede oplossing was: de koe bij de horens vatten. Uit de goede oplossingen werd de prijswinnaar getrokken: Leonie Jongkind te Hoogblokland. Zij heeft haar prijs, een boekenbon, inmiddels ontvangen.