Geen evenementen

bassa

Op 9 januari 2018 is Ing. Jan den Besten op 93-jarige leeftijd overleden. Ing. Jan den Besten schreef het boek "De Zes Molens", dat door onze vereniging in 2015 is uitgegeven. In het boek "De Zes Molens" worden de molens beschreven die ooit op het grondgebied van de voormalige polder Het Land der Zes Molens te Hoornaar zijn gebouwd.
Op 9 mei 2015 overhandigde onze voorzitter Peter Baan het eerste exemplaar van "De Zes Molens" aan Ing. Jan den Besten. Deze overhandiging vond plaats in woonzorgcomplex De Zes Molens te Hoornaar.
Den Besten was een begrip in de molenwereld. Zo was hij de eerste instructeur van Het Gilde van Vrijwillige Molenaars. Maar hij was niet alleen een deskundige molenaar. Ook had hij veel kennis van de molentechniek. Zijn specialiteit was de wipmolen. In het bijzonder ging zijn aandacht uit naar de technische aspecten van het scheprad en de vijzels. Daarnaast heeft hij ook diverse molenpublicaties verzorgd.

Uitreiking1

Voor 15 euro per jaar worden u en uw huisgenoten lid van onze vereniging